Wat zijn de meest gemaakte fouten tijdens een obstacle run?

Wat zijn de meest gemaakte fouten tijdens een obstacle run?

De 4 meest gemaakte fouten tijdens een obstacle run

  1. Denken dat je het zonder voorbereiding kan doen; het is belangrijk om op techniek te trainen. Zorg dat je al wat ervaring hebt met de obstakels die je gaat tegenkomen. Verder is het fijn als je al een loopconditie hebt en dat je al een belasting op je gewrichten hebt gehad. Zo voorkom je dat je blessures overhoud aan de run.
  2. Veel te snel van start gaan; voor veel mensen waarschijnlijk herkenbaar. Je zit vol energie en gaat in de massa veel sneller van start dan je normaal zou doen. Je hartslag ligt te hoog en je schiet in de verzuring. Hierdoor krijg je een dip en loop je niet meer lekker!
  3. Teveel risico’s nemen bij de obstakels. De opstapjes zijn er bijvoorbeeld niet voor niks. Spring ook niet naar beneden als dit niet nodig is. Laat je rustig afzakken en voorkom dat je vanwege een minder slimme actie de race moet staken.
  4. Teveel (of te weinig eten) voor een race. Zorg dat je 2 tot 3 uur van tevoren een grote maaltijd hebt gegeten met veel koolhydraten zodat je genoeg hebt om te verbranden. Tot maximaal een half uur van tevoren eet je nog een keer iets met suikers/snelle koolhydraten (bijv. een banaantje) zodat je genoeg energie hebt. Eet je veel te veel vlak van tevoren; dan kom je slecht op gang. Eet je te weinig? Dan zul je na een uur al een dip krijgen en slecht vooruit komen.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Adres
Loovebaan 25, Someren (NL)
Tel. nr.
+31(0)493-494075
Email
Style switcher RESET
%d bloggers liken dit: