Spierpijn, wat is dat nou eigenlijk?

Spierpijn, wat is dat nou eigenlijk?

En beter nog; hoe kom je er zo snel mogelijk vanaf? Je leest het in de blog van Bas.

Wat is spierpijn nou eigenlijk?

Spierpijn krijg je wanneer je spieren hebt getraind en wordt veroorzaakt door microscheurtjes in je spieren. Dit zal bij een training die je gewend bent minder zijn dan bij een training die je nog nooit hebt gedaan. Je spieren worden dan op een andere of zwaardere manier geprikkeld en hier moeten ze aan wennen.

Wat kun je doen om spierpijn te voorkomen?

  1. Regelmatig trainen. Dat wil zeggen 2 tot 4 keer per week. Train je maar 1 keer dan duurt je herstel te lang wat ervoor zorgt dat je daarna weer in dezelfde cirkel terecht komt. Je bouwt daardoor te weinig op en zal last blijven houden van spierpijn.
  2. Voedingstoffen aanvullen. Het is belangrijk om direct na de training je voedingsstoffen aan te vullen. Maar ook in je hersteldagen is het goed om regelmatig voeding te neemt met eiwitten. Dit zijn namelijk de bouwstoffen voor je spieren. Hier herstellen ze goed door en worden ze sterker.
  3. Rekken en strekken. Het is belangrijk om goed rek- en strek oefeningen te doen na de training. Dit zorgt ervoor dat je je spieren lang houdt/maakt. Op deze manier geef je je spieren meer ruimte en zorgt dat ze minder gespannen staan. Dat geeft het gevoel dat je minder spierpijn hebt.

Dus vaak genoeg komen trainen zorgt voor minder spierpijn en meer resultaat!

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Adres
Loovebaan 25, Someren (NL)
Tel. nr.
+31(0)493-494075
Email
Style switcher RESET
%d bloggers liken dit: